DE LA VILLE DE PARIS.
123
[i5o6]
après l'autre ont esté concordablement, sans aucun excepter, tous d'advis et oppinion accorder aud. Hesselin sesd, requestes, c'est assavoir : quant au premier point le recevoir à l'acceptation qu'il a faicte dud. office et estat de Clerc et Greffier de lad. Ville, ou lieu dud. feu Simon L'Archer, aux gaiges, droiz, honneurs, prérogatives et preheminances acoustu-mées et qui y appartiennent; et quant au second point qui est du fait de lad. recepte, ont esleu pour Receveur de la Ville tant des deniers ordinaires que extraordinaires led. Philippe Macé, parmy ce que, avant qu'il soit receu au serment et manye les de­niers de lad. recepte, il baillera caution en tel cas requise ct acoustumée.
Si a esté mandé et fait venir led. maistre Jehan Hesselin; et, presens tous les dessusd., mond. sr le Prevost des Marchans luy a fait faire le serment acoustumé. Ce fait, l'a receu, mis et institué en l'of­fice et estat de Clerc et Greffier de lad. Ville, et d'iceluy mis en possession pour en joyr, etc. Et à moy, François dc la Barriere, commis, a esté ordonné leur en bailler lettres en forme'1'.
Et ce fait, a esté par lesd, assistans ordonné pour le mieulx que led. maistre Jehan Hesselin conlinura de tenir le compte dè la recepte desd, aydes jusques au dernier jour de Septembre prochain venant, qui fait la fin de l'année; et semblablement de sa commission des deniers ordonnez pour l'ediffice du pont Nostre Dame, jusques au derrenier jour de Janvier prochainement venant, qui semblablement fait la fin de l'année. Et quant au fait du dommaine de lad. Ville, led. Philippe Macé tiendra le conte dès apresent, attendu que les comptes d'iceluy dom­maine commancent à la S' Jehan Baptiste dernier passé; et le tout pour obvier à la multiplication de divers comptcs cn une mesme année, et m'a esté ordonné comme dessus leur en bailler lettres.
Et le lundi premier jour de Fevrier oud. an mil cinq cens et six, a esté par Mess" advisé el ordonné pour le myeulx que led. maistre Jehan Hesselin conlinura d'excercer la commission et charge des re­cepte ct payement de l'ediffice du pont Nostre Dame, et en tiendra led. compte, ainsi que par cy devant'2'.
CCV et CCVI. — Les brevetz de ceste caution dud. Macé ont esté baillez X Mess" au Rureau.
i3 août i5o6 et i"février 1507. (Fol. 15g v°.)
Et le jeudi treziesme jour d'Aoust l'an mil cinq cens et six, au Bureau de l'Ostcl de lad. Ville, led. Philippe Macé a esté receu par mess" les Prevost des Marchans et Eschevins au serement de Receveur de lad. Ville, après ce qu'il a baillé ses plèges et cautions quant à ce tesmoingnez souffisans, si comme appert par les brevetz desquelz les teneurs ensuivent :
"Honnorables hommes Thomas de Brajalonne et Guillaume de Gaigny, marchans et bourgois de Paris, confessent que, à la priere et requeste de Philippe Macé, Receveur des dommaine et aides de la ville de Paris, ilz se sont le jourd'huy constitués et con­stituent chacun pour le tout plèges et cautions pour led. Macé envers icelle ville de Paris, pour le fait de lad. recepte d'icelle Ville jusques à la somme de mil livres tournois pour une foiz; et icelle somme de mil livres tournois ou deffault dud. Philippe Macé ou autre somme au dessoubz d'icelle, se led. Macé estoit trouvé tenu et redevable envers lad. Ville à cause d'icelle recepte, promettent et gaigent, chas­cun pour le tout, rendre et payer à icelle Ville ou au
porteur, etc., toutes foiz que le cas le requerra. De laquelle plegerie et caution led. Philippe Macé, à ce present, les promect acquitter et garantir, promet­tant et obligeant, chascun pour le tout, corps et biens comme pour debte royal, renonçant, etc.
"Fait l'an mil cinq cens six, le jeudi treziesme jour d'Aoust."
Ainsi signé : Drouet et G. Vaubuyn.
"Honnorables hommes Thomas de Brajalonne el Guillaume de Gaigny, marchans et bourgois de Paris, confessent que, à la priere et requeste de Philippe Macé, commis par mess" les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris à la recepte des aides octroyez par le Roy nostre sc à lad. Ville pour la rediffication du pont Nostre Dame, el au paye­ment de l'ediffice dud. pont, ilz se sont le jourd'uy constituez et constituent, chascun pour le tout, par ces presentes, plèges et cautions pour led. Macé en­vers lad. ville de Paris, pourle fait de lad. charge et commission de l'ediffice dud. pont jusques à la somme
(" Ce passage est intéressant en ce qu'il donne le nom du commis-greffier chargé ile transcrire les actes du Bureau de Ville. (2' Co dernier paragraphe a été rapporté, à sa date, en bas de la page.
tO.